Käkcentralen

Innan jag åkte till Mallorca röntgade jag tänderna för en årlig kontroll. Vi bestämde att jag skulle få en tid nu i november för uppföljning. Jag fick en återbudstid idag och när jag kom beklagade jag mig över att jag fortfarande inte fått någon till för käken. Min tandsköterska rekommenderade mig att jag skulle åka upp till våningen för att fråga vad som händer och får jag ingen tid att jag ska söka akut eftersom jag har så ont jämt. Sagt och gjort, jag tar hissen upp till fjärde våningen och möter mycket vänliga receptionister som inte vill annat än hjälpa mig.

Tro det eller ej, men jag blev inte registrerad på Käkcentralen förrän i dagarna. Jodå, det gick att se att remissen var skickad för flera månader sedan. En miss har åter igen vad gäller mig begåtts. Det finns ingen förklaring till varför det hänt men självklart är alla ledsna för att jag råkat ut för detta och ser till att jag får nästa möjliga tid. Ett kort återbud finns imorgon bitti redan och jag sa ja, jag vill komma även om det innebär ett kort möte (en timme) och att vi inte hinner så långt. Blir jag inskriven och påbörjad hoppas jag att tiderna ska komma lite tätare. Kanske kan jag få någon hjälp imorgon, trots allt. Men jag är tacksam att jag nu har en tå inne.

Nu har jag en hel lunta med papper som jag ska fylla i.

Lämna en kommentar