Feberdagar

Garden

Vaknar med feber igår. Eftersom jag dessutom har förfärligt ont i magen är jag säker på att det är Erika som smittat mig med maginfluensa som hon ådragit sig i veckan. Efter några timmar inser jag att det inte är därför jag mår illa och har ont i magen. Det är febern som bara stiger och stiger och är efter några timmar uppe i 39,5. Inte kul alls.

Både Erika och Marcus ska firas. De fyller år med några dagars mellanrum och Emelie har kommit hem för att fira dem med oss tillsammans med att det är mors dag. Min Erika är född på mors dag för 23 år sedan. Bättre morsdags present kan man inte få.

Jag tar två alvedon och sänker febern något och kan i alla fall vara med på vår familjemiddag, dock inte lika energisk som jag kan vara.

Antar att det är ögoninflammationen som ger mig feber. Nu har jag sovit bort halva lördag och söndag men har ändå hunnit med att njuta av att ha alla tre barnen runt mig. Dessutom har vi tagit en tur till vackra Slottsparken och njutit av Malmö Garden Show.

Lämna en kommentar