Bidrag beviljad – Antibiotika till ögat

Idag fick jag besked om att jag får rehabiliteringsbidrag till en 12 dagars vistelse på Levande Föda Skeppsgården som ligger utanför Västervik. Så glad och tacksam för det.
Levande Föda är inte bara en kurs i att lärs sig hur man tillagar mat utan det innefattar mycket mera. Det är ett hälsocenter i genuin herrgårdsmiljö där de lär ut den livgivande och medvetandehöjande livsstilen Levande Föda som grundades i USA av Dr. Ann Wigmore. Ska bli så spännande att lära mig mera om maten jag äter.

Förutom utflykter i Skärgården finns det  vandringsleder i naturreservat och badklippor i underskön natur. De erbjuder meditation, avslappningsövningar, bastubad, musikterapi och livsutvecklande samtal. Ni hör hur positivt allt detta låter för mig. Rena drömmen.

Jag fick beskedet idag och imorgon kommer jag slänga mig på luren och boka första lediga plats.
Ibland får även jag ha turen på min sida och jag tackar Curo Riksförening för denna möjlighet.

Idag när jag tar prover passar jag på att fråga sköterskan om vad hon tyckte jag ska göra med mina ögon. Hon tittar på dem och ber att få återkomma då deras distriktssköterska sagt upp sig och ingen ny anställs förrän efter sommaren. Allt för att spara pengar antar jag, eller kan man inte få någon ny att börja under sommarmånaderna.
Av den anledningen kommer jag till en doktor istället idag och hon skriver direkt ut antibiotika till mina ögon efter en snabb titt på hur jag ser ut. Nu hoppas jag att jag snart kan se igen och att allt kladd försvinner snabbt. Ögat är nämligen dubbelt så svullet idag som igår. Ingen vacker syn, precis.

2 reaktioner till “Bidrag beviljad – Antibiotika till ögat

  1. Vad härligt att du kan få komma iväg och glad blir jag när du skriver var du får resbidrag ifrån. I flera flera år ( långt innan jag själv blev cancersjuk) har jag skänkt pengar till Curo. nu vet jag ju då att det verkligen kommer till nytta till dom som behöver. Hoppas på en riktigt trevlig vistelse för dig och att dina ögon snart är bättre. Kram

Lämna en kommentar