Broccolifrön

Broccloi

Broccolifrön är bland det bästa man kan äta. Jag åt det en hel del förr men det är inte så lätt att få tag på. Nu har Rawfoodshop i Malmö tagit in det och jag hittade det av en slump. Så nu blir det konkurrens mellan Alfalfafröna, Mungbönor och broccoli. Men allt som gror och växer är klart det bästa och här vi hittar mest näring. Bara Superfood och superbra för våra kroppar. Två laddningar på gång och snart dags att äta.

Jag är så tacksam över att jag har en bra handläggare på Försäkringskassan som verkligen kan sätta sig in i hur jag har det och vad som bör vara bäst för min del för att återgå till arbete. Man hör så mycket konstigt annars och därför tycker jag det är extremt viktigt att visa på den andra sidan också. Det är som med alla arbetsplatser. Det finns rötägg överallt. Det finns toppenpersoner överallt men den stora massan arbetar och gör ett bra jobb och alla förtjänar de våra tack.

Upptäckte idag att det inte alls är långt till studentveckan. Tiden börjar krympa och jag har fortfarande en hel del att hinna med. Mitt i allt fyller två år år och jag ska planera in tiden till Lund och strålinformationen, Jag har en del frågor jag vill ha svar på. Men det är skönt att ha annat att göra och slippa tänka på den tråkiga delen.

Snart har vi provat oss fram till bästa Chokladcheesecaken här hemma. Tre olika och bara en de är sådär nöjda med. Känns inte helt bra men vi ska testa en till och sen måste vi bestämma vilken kaka vi ska ha till studentmiddagen.

Lämna en kommentar