Tågkaos!

Jovisst blir det tågkaos första dagen jag ska ta tåget hem med Selma. Alla tåg mellan Malmö och Lund som går norrut är inställda. Resan mellan Malmö och Hjärup ska ta en kvart. Idag blir det tre timmar istället. Stackars Selma är nu så trött att hon inte orkar lyfta på huvudet när jag äter. Eftersom hon är ett matvrak är det mycket ovanligt. Men som sagt, det var kaos och det var köer och det var en massa väntande på information och extra insatta bussa som dröjde. Till råga på allt stod vi efter en annan vovve med, som var fullständigt vansinnig på Selma och bara skällde och skällde och där var folk som slog paraply i huvudet på henne när de skulle före i kön för att komma på bussen och där var de som trampade henne på svansen när hon satt fint och väntade i kön. Inte lätt att vara liten. Men jag kunde ju inte bära både henne, ryggsäck och en matkass i flera timmar.

Nu är vi hemma och vilar båda två, imorgon ny energi och jag hoppas en massa krafter för att fortsätta men möblering och uppackning

2 reaktioner till “Tågkaos!

  1. Ja, Jag blev lite chockad när det hände så jag kom inte ens för mig att säga något. Som tur var blev Selma lika chockad att hon inte sa något hon heller.

Lämna en kommentar