Nytt från apoteket

IMG_6334

Den här underbart vackra miniatyrtavla gav Erika mig i måndags efter allt tråkigt från dagen.
Till råga på allt denna feber och eländes elände.
Klart jag blir glad, stolt, gråtmild och alldeles alldeles rörd som bara en mamma kan bli
när ett barn överraskar mig med något jag inte räknat med.


Första feberfria dag idag. Så skönt och underbart. Men klart jag är seg och lite motigt känns det klart fortfarande. Ny behöver jag kraft och ork och massor med frisk luft så jag kan få tillbaka krafter. Nu är jag mest glad för att jag kan äta maten utan att det smakar sött allting och magknipen som kom efter varje mindre måltid jag åt. Det kändes likadant som när jag för 25 år sedan hade blödande sår på tolvfingertarmen. Ett tag trodde jag det var det som fattades mig igen, vilket det ju förvisso kan vara också. Halsont kan komma även från magen. I synnerhet som det var än brännande smärta.
Yrseln är betydligt bättre idag och det är klart för att febern är borta.

Ibland blir jag verkligen positivt överraskad. I måndags efter mitt läkarbesök föreslog min söta väninna mig att med en gång gå in på apoteket och skaffa medicinen jag ska ta eftersom det ändå var där vi skildes åt. Detta apotek låg på sjukhuset och när det väl blev mitt nummer frågade jag om det gick att beställa till närmaste apotek där jag bor. Numera finns aldrig något på lager. Det inte bara gick att få det levererat till närmaste apotek jag kunde till och med få det med posten inom två dagar. Det trodde jag vad jag ville på men sa klart ja, tack till hemleverans. Det är ingen brådska med medicinen. Jag har fortfarande inte hört från avdelningen med tid för första behandling ännu.
Till min förvåning hittade jag paketet i min postbox igår. De höll vad de lovade. Så oerhört skönt att veta. Så bekvämt och ett besök mindre på ett ställe jag gärna undviker på grund av alla smittor. I synnerhet i dessa dagar.
Detta är en ny tjänst apoteket börjat med och inte all medicin kan skickas, men det går ju alltid bra att fråga i fortsättningen.

 

2 reaktioner till “Nytt från apoteket

  1. Hej Karin,

    ja, det är alltid skönt, när det någon gång underlättas för en när man är sjuk, som nu när apoteket skickar Din medicin med posten. Jag tycker också att Du har brutalt mycket att tampas med och jag beundrar Din psykiska styrka i alla dessa kamper på så många fronter.
    Jag tror inte det finns något skonsammare sätt att behandla hjärnan med än med just strålkniven. Hjärnan är ju det känsligaste vi har, vår styrenhet med alla ledningar. Det är klart att varje ingrepp där har några biverkningar. Men jag tror de hade varit betydligt värre och mera bestående med vanlig strålbehandling.
    Kommer Du att fortsätta med Avastin nu för att hålla metastaserna i schack?

    Vänliga hälsningar
    Tanja

  2. Hej,
    Ja, du har helt rätt att det har säkert varit det allra bästa med strålkniven och jag är glad jag slapp operation. På något sätt känns det som det skulle varit mer bestående skador och säkert är vanlig strålning mycket jobbigare. Jag är mycket tacksam att jag fått denna behandling även om jag kommer ha kvar men för ett bra tag till.

    Jag ska börja med både Avastin och det japanska cellgiftet så snart jag får en tid och hoppas på att alla metastaser minskar med dem.

    Kram
    Karin

Lämna en kommentar