Bra start på morgonen

 

blommorMina favoritblommor (fast helst vill jag ha dem i orange)

Startar med ett glas ljummet citronvatten och lite senare en juice på morötter, rödbeta, selleri, svartpeppar och några droppar linfröolja med varierande grönt till som t ex persilja. Det kan ge energi för en hel dag. Energi som jag så väl behöver och jag gör vad som helst för att få mera av.

En grön smoothie senare under dagen kan ge mig ytterligare energi med tur.
Nu har jag fortfarande ont i min kind och svårigheter att tugga därför måste jag fortsätta med dem. Men jag kommer på mig själv med att jag verkligen kan längta efter dem. Det finns tusen olika att testa och det går att variera i det oändliga.
Har även börjat byta ut de invanda kryddorna till mera örter som sätter ytterligare krydda på maten.
Ibland lyckas jag så bra att jag vill det aldrig ska ta slut. Tyvärr gör jag dem inte efter recept och kommer aldrig ihåg till nästa gång hur jag gjort. Varje gång blir en ny upplevelse. Basen är klart alltid en massa grönt. Ju grönare desto bättre.

Lämna en kommentar