Hur gör jag

Fick frågan om vad jag äter och lite följdfrågor som jag tänkte svara alla på.

Först och främst vill jag säga att min läkare tycker det är bra att jag alltid rör på mig och all motion jag orkar med är positiv. Innan gick jag både på gym och långpromenader med vår hund så snabbt jag orkade. Nu blir det mest promenaderna, Yoga och Qigong. Men allt jag orkar med är bra. Känns det tungt en dag är det bara att dra ner lite på tempo eller att bara köra till 80% och komma igen dagen efter. Min erfarenhet är att alla med cancer mår så mycket bättre av motion, det har man gjort studier i som även de bekräftar detta.
Meditation har också bevisad effekt på cancer.

Det är lättare för mig att skriva vad jag inte äter istället för det jag äter.
Jag har tagit bort allt socker, mjöl och mejeriprodukter (undantag får eller getost/yoghurt men sparsamt). Äter sparsamt med frukt (banan främst) men mer än gärna bär. Allt ekologiskt såklart så långt det bara går.

Istället för ris och pasta mm äter jag bovete, quinoa eller sötpotatis.
Nötter, olivolja och kokosolja äter jag med förtjusning.
Jag startar min morgon med en grön smoothie och juicar morot, rödbeta, selleri, ingefära, svartpeppar med några droppar olivolja en till två gånger om dagen.
Dricker bara grönt ekologiskt te.
3 gram gurkmeja tillsammans med svartpeppar och olivolja dagligen.
Vetegräs, Spirulina och och Chlorella varje dag.
Antioxidanter och viktigast av alla D3 men även A och E.

Det är ett bra tag sedan jag fick behandling men jag har inte hört att det skulle påverka om jag äter raw food eller inte men ett bra alternativ om man är rädd för det är att ångkoka maten eller bara värma en del, lägga nötter och frön i blöt minst en timme, men helst över natten så undviks problemet.

Jag använder endast ekologiskt schampo och tvål utan skadliga tillsatser och gör mina egna hudkrämer av olika oljor och smörjer in mig i kokosolja (finns luktfri). Inget flour.

Detta är en del som jag ändrat idag och jag trivs alldeles utmärkt med detta och kommer aldrig gå tillbaka till någon annan kosthållning. Jag mår så mycket bättre sedan jag ändrade allt.
Sen ska jag tillägga att det är helt och hållet mitt eget val och jag ångrar inte det en enda dag (möjligen min stomi då)

 

En reaktion till “Hur gör jag

Lämna en kommentar